wtorek, 19 listopada 2013

Ciasteczka Nigelli



Często jest tak, że jakiś produkt kupiony w sklepie inspiruje mnie do poszukiwania podobnych przepisów, takich które można przygotować samemu. Tak też było całkiem niedawno kiedy miałam okazję zajadać się "amerykankami" wedla. To jest mój hit ostatnich czasów i chociaż nie trafiłam jeszcze na przepis, żeby je przygotowywać w domowym zaciszu, to trafiłam na coś równie pysznego - Ciasteczka Nigelli.

Przepis pochodzi z książki "Kuchnia. Przepisy z serca domu" i jest całkowicie w stylu Nigelli czyli szybki, łatwy ale daje niesamowity efekt smakowy :) Chrupiące na zewnątrz, miękkie w środku, czekoladowe i pyszne!

SKŁADNIKI:
  • 150g niesolonego masła w temperaturze pokojowej
  • 125g brązowego cukru
  • 100g drobnego białego cukru
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1 jajo z lodówki
  • 1 żółtko z lodówki
  • 300g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • od 100 do 300g kawałków czekolady lub groszków czekoladowych (u Nigelli 326ggroszków) - ja użyłam 90 g czekolady gorzkiej i 90 g czekolady białej

PRZYGOTOWANIE:

1.Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni. 
2.Masło roztapiamy i odstawiamy do przestygnięcia.
3.Kiedy mało ostygnie mieszamy je z białym i brązowym cukrem. 
4.Po wymieszaniu dodajemy ekstrakt z wanilii, jajko oraz żółtko i ubijamy do czasu aż całość będzie lekka i kremowa.
5.Przesiewamy mąkę do miski z masą jajeczno-cukrową, dodajemy kawałki czekolady i proszek do pieczenia i delikatnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. 
6.Ciasto nabieramy do łyżki do lodów lub po prostu formujemy ręką większą kulkę 

Rozmiar kulki zależy od tego jaki rozmiar ciastek chcemy otrzymać - podczas pieczenia ciasteczka delikatnie się spłaszczą dlatego nie zachowają one kształtu idealnie okrągłego  i układamy ją na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 

Jeśli nabieramy ciasto łyżką do lodów to warto co jakiś czas ją umyć i osuszyć, wtedy łatwiej się nabiera ciasto. Wkładanie jej do gorącej wody (jak czasem robi się z nożem kiedy kroimy tort) nic nie daje.
7.Pieczemy przez 15 do 17 minut w rozgrzanym wcześniej piekarniku. 
8.Studzimy na kratce


SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz